Τα νέα της έκθεσης
Λίστα Εκθετών

13η Γενική Συνέλευση Ξ.Ε.Ε.

90 χρόνια ΞΕΕ  

Με αθρόα προσέλευση εκατοντάδων ξενοδόχων ολοκληρώθηκε το Σάββατο 22/11, η 13η γενική Συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, στο πλαίσιο της έκθεσης Xenia. 

Ο πρόσφατα επανεκλεγείς πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός, ανέβηκε πρώτος στο βήμα για να χαιρετίσει τις εργασίες της συνέλευσης, που φέτος ειδικά είχαν μία ιδιαίτερη σημασία, καθώς συμπληρώθηκαν 90 χρόνια από την ίδρυση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου.  

Στην ομιλία του ο κ. Βασιλικός αναφέρθηκε στους 5 άξονες, πάνω στους οποίους θα στηριχθεί η «επόμενη μέρα» της ελληνικής Φιλοξενίας, και οι οποίοι είναι: Αυθεντικότητα, Προσέλκυση εργατικού δυναμικούΑνάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον, Διαμόρφωση νέας κουλτούρας φιλοξενίας και τέλος Κοινωνική ευθύνη, με ξενοδοχεία ανοιχτά όχι μόνο για τους επισκέπτες, αλλά και για τις τοπικές κοινωνίες. Ο πρόεδρος του ΞΕΕ δεν παρέλειψε να κάνει ειδική αναφορά στο πρόβλημα των βραχυχρόνιων μισθώσεων που πλέον αποτελεί και μείζον κοινωνικό ζήτημα σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στις αθέμιτες πρακτικές των μεγάλων ψηφιακών πλατφορμών, καίριο ζήτημα για τον κλάδο, για το οποίο το ΞΕΕ μαζί με την HOTREC (Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Φιλοξενίας) έχει κινηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με μια πρωτοφανή αγωγή περισσότερων από 10.000 ξενοδοχείων από όλη την Ευρώπη.  

Τέλος ο κ. Βασιλικός εξέφρασε την ευγνωμοσύνη για την παμψηφεί εκλογή του και όπως χαρακτηριστικά είπε: “Τόσο εγώ όλο και όλα τα μέλη του Δ.Σ θα εργαστούμε ακούραστα για να φανούμε αντάξιοι. Η Φιλοξενία αποτελεί εθνικά το απόλυτο συγκριτικό μας πλεονέκτημα. Θα πρέπει να το αναγνωρίσουμε και να το προστατεύσουμε. Για να το επιτύχουμε χρειάζονται νέες βάσεις που να “πατάνε” στο μέλλον. Βασική προϋπόθεση, η ποιότητα σε όλα τα επίπεδα. Ποιότητα πρέπει να υπάρχει και στα 5 αστέρια και στο 1 αστέρι και στις ιδιωτικές επενδύσεις αλλά και στη δημόσια υποδομή”. 

Στη συνέχεια στο βήμα ανέβηκε η υφυπουργός Τουρισμού, Άννα Καραμανλή, η οποία εκ μέρους της υπουργού Όλγας Κεφαλογιάννη συνεχάρη το νέο ΔΣ του ΞΕΕ και έκανε έναν σύντομο απολογισμό του κυβερνητικού έργου. Η κα Καραμανλή σημείωσε μεταξύ άλλων πως ο Tουρισμός αποτελεί στρατηγικό πυλώνα ανάπτυξης για τη χώρα, ενώ αναφέρθηκε και στα πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας για τις αφίξεις ξένων τουριστών το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025, οι οποίες όπως χαρακτηριστικά είπε, παρουσίασαν αύξηση κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάσημα το 2024. 

Αμέσως μετά, στο βήμα ανέβηκε ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γιάννης Χατζής, ο οποίος υπογράμμισε τη σημασία της μικρής και μικρομεσαίας τουριστικής επιχείρησης που έχει συμβάλει τα μέγιστα στην επιτυχία του ελληνικού Τουρισμού. Ο κ. Χατζής δεν παρέλειψε να θέσει ως καίριο πρόβλημα για τον κλάδο την αδυναμία πρόσβασης των συγκεκριμένων επιχειρήσεων σε χρηματοπιστωτικά εργαλεία. “Υπάρχει ουσιαστική έλλειψη θεσμικής προσοχής στον κλάδο μας και δεν πρέπει να δεχτούμε καμία συζήτηση για παραγωγικά μοντέλα στα οποία ο τουρισμός δεν κατέχει κεντρικό ρόλο”, σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΟΞ.  

Ιδιαίτερη σημασία είχε και η τοποθέτηση της προέδρου του ΙΤΕΠ (Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, Κων/να Σβύνου, η οποία αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στα συμπεράσματα για τη διαχρονική εξέλιξη του Ξενοδοχειακού δυναμικού τη δεκαετία 2015-2024 και τα οποία φανερώνουν τη συνολική αναβάθμιση του κλάδου. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως τα ξενοδοχεία 5 αστέρων υπερδιπλασιάστηκαν (+103%), τα ξενοδοχεία 4 και 3* κατέγραψαν αύξηση 43% και 23% αντίστοιχα ενώ τα ξενοδοχεία 2 και 1* μειώθηκαν κατά περίπου 20%.  

Τέλος, η καθηγήτρια Αιμιλία Βλάμη, επιστημονικά υπεύθυνη για το πρόγραμμα Βoutique Ηotel του ΞΕΕ αναφέρθηκε στην εξέλιξη του concept σαν φιλοσοφία διαμονής στη χώρα μας, ενώ η κα Κατερίνα Σαριδάκη, δ/ντρια του Capsule T Accelarator έκανε ένα σύντομο απολογισμό του προγράμματος που έχει ήδη ολοκληρώσει 7 κύκλους επιτάχυνσης. 

Πρωτοβουλίες ΞΕΕ με αφορμή τα 90 χρόνια 

Αξίζει να αναφερθεί και η παρουσίαση της δ/ντριας του ΞΕΕ, Αγνής Χρηστίδου γύρω από τις πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου για την αναβάθμιση συνολικά του εγχώριου τουριστικού προϊόντος. Μεταξύ αυτών το “Capsule Travel & Hospitality Accelarator”, το πρόγραμμα “Ελληνικό Πρωινό”, αλλά και η Διαδικτυακή καμπάνια του ΞΕΕ για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις “Μιλάμε για τη ζωή μας”. Ειδική αναφορά έκανε η κα Χρηστίδου και στην πρωτοβουλία  “Φιλοξενία με αξία για όλους”, που διοργανώθηκε με αφορμή τα 90 χρόνια ζωής του Επιμελητηρίου. Στόχος της πρωτοβουλίας να αναδείξει μέσα από διάφορες δράσεις σε Αθήνα, Ρόδο, Θεσσαλονίκη και (σε λίγες ημέρες και στην Καλαμάτα), τη συνεισφορά του κλάδου στην Ανάπτυξη, τη Βιωσιμότητα, την Απασχόληση και την Εμπέδωση των συμπεριληπτικών αρχών και των αρχών μιας ανοιχτής κοινωνίας.   

Υπό την αιγίδα
Media Partners